PředmětyPředměty(verze: 877)
Předmět, akademický rok 2020/2021
  
Enterpreneurship and Business Plan - AB501039
Anglický název: Enterpreneurship and Business Plan
Zajišťuje: Ústav ekonomiky a managementu (837)
Platnost: od 2020
Semestr: letní
Body: letní s.:6
E-Kredity: letní s.:6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2 Z+Zk [hodiny/týden]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Pro druh: bakalářské
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Vacík Emil prof. Ing. Ph. D.
Výstupy studia předmětu - angličtina
Poslední úprava: Botek Marek Mgr. Ing. Ph.D. (20.01.2020)

Students will be able to:

characterise the conditions and entrepreneurial trends in the 21st century,

evaluate a new business idea and

develop a business plan (to select and use relevant information and methods to develop business plans, analyse risks and their impact on the feasibility of business plans).

Literatura - angličtina
Poslední úprava: Botek Marek Mgr. Ing. Ph.D. (20.01.2020)

R: Volberda H, van den Bosch FAJ, Heij K (2017): Reinventing business models

R: Spender JC (2014): Business Strategy, Managing uncertainty, opportunity and enterprise

R: Sahlman William A (2008): How to write a great business plan

R: Berry Timothy (2008): The plan-as-you-go business plan

R: Abrams Rhonda (1991): The successful business plan, Secrets and strategies

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Botek Marek Mgr. Ing. Ph.D. (20.01.2020)

1. Own business vs. employment, entrepreneurship as a life-style

2. Life-cycle of enterprises and its critical stages, start-up, small and medium-sized enterprises, big companies

3. Characteristics of family businesses

4. Business plan, its purpose and types, its connections to other types of documents

5. Diverse recipients of business plans, how to write a business plan according to recipient’s requirements

6. Business objectives, analyses of external and internal environment, use of relevant information

7. Strategy and marketing, organising work-flow, processes, and organisational structure

8. Investment budget and resources to finance it

9. Calculations and scenarios, financial plan

10. Financial analysis and evaluating the effectiveness of business plan, risks and their management

11. Attracting investors, elevator pitch, resumé and presentation of business plan

12. Evaluating business plans from investors’ perspective

13. Personal features of entrepreneurs, approaches to build successful business

14. Current trends, industry 4.0, cross-sectoral cooperation, triple/quadruple helix, etc.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Botek Marek Mgr. Ing. Ph.D. (20.01.2020)

Requirements for a semester: active participation at the course, developing a business plan in teams

Requirements for an exam: defence of the developed business plan and oral exam

 
VŠCHT Praha