|
|
|
||
Povinná literatura Halada, J. (2015). Marketingová komunikace a public relations. Praha: Karolinum. Hejlová, D. (2015). Public relations. Praha: Grada. Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Praha: Grada.
Šedivý, M., Mendlíková, O. (2012). Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. Praha, Grada.
Další doporučená literatura Baack, D. – Clow, K. E. (2008). Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press. Bednařík, P., Jirák, J. a Köpplová, B. (2011). Dějiny českých médií. Praha, Grada. Čmejrková, S. – Hoffmannová, J. (2013). Styl mediálních dialogů. Praha: Academia. Jabłonski, A. W. (2006). Politický marketing. Úvod do Teorie a praxe. Praha: Barrister & Principal. Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada. Kraus, J. (2011). Rétorika v evropské kultuře. Praha: Karolinum. L’Etang, J. (2009). Public relations. Základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál. Matušková, A., Chytilek, R., Eibl, O. (2012): Teorie a metody politického marketingu. Brno: CDK. Sedláček, T. (2009). Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. Praha: 65. pole. http://apra.cz/cs/pro_pr_profesionaly/videoknihovna_a_knihovna/knihy.html Poslední úprava: Kubová Petra (28.04.2022)
|
|
||
Referáty, position papers, test – studenti zpracují vždy dva krátké referáty (po 15 minutách); jeden bude zameřen na jeden z nástrojů PR procesu – výběr bude studentům poskytnut; druhý referát bude zaměřen na kritickou analýzu PR nástrojů vybrané organizace/firmy/politické strany atd. Prezentace bude pojaty v ppt. A mohou být zpracovány ve skupinkách. Prezentace budou následně diskutovány v hodině a postupně se stanou dalšími podklady pro studenty. Cílem cvičení je usnadnění pochopení složité problematiky základních procesů public relations a media relations, a to pomocí samostatné (či v případě možnosti skupinové) práce složené z vyhledávání dat a jejich analýzy. V případě on-line formy budou diskuzní semináře probíhat v prostředí MS-Teams a cvičení proběhnout formou vypracovávání samostatných prací. Poslední úprava: Kubová Petra (28.04.2022)
|
|
||
Cílem je seznámení s postupy a možnostmi PR, a to v základním stupni z hlediska praktické realizace a ve větší šíři z hlediska stanovování cílů, zadávání úkolů PR specialistům a poučené komunikace s nimi. Cílem kurzu je naučit budoucí manažerky a manažery, jak pomocí externí i interní komunikace vyvolat u cílové skupiny žádoucí reakce. Budeme se zabývat strategií vztahů s veřejností, specializovaným publikem a vztahy s médii. Seznámíme vás s doporučeními a praktickými radami, jak vytvářet komunikační strategii, připravit svůj verbální a písemný projev a různé druhy textů. Absolventi kurzu by tak měli získat teoretický přehled o všech základních složkách a fázích procesů v Public Relations a Media Relations.
Plán výuky: ▪ Public Relations a lobbying – základní definice ▪ Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku. ▪ PR a moc. PR-izace a personalizace politiky. Management zviditelňování. Negativní pohledy na roli PR. Vliv PR na zpravodajství. ▪ Oborová etika. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing. Etické kodexy. ▪ Media relations. Tisková zpráva. Tisková konference. Online press room. Jazyk a styl. Příklady. Praxe tiskového mluvčího. Práce s tématem a zpravodajskými hodnotami. Tvorba mediální strategie ▪ Specifika PR. Byznys, kultura, sport, správa a samospráva, neziskový sektor, ekologie. ▪ Krizová komunikace v PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty. Krizový scénář, krizový tým. ▪ PR v politice. Součást politické komunikace. Nástroje politických PR. Fundraising. Budování mediální identity. ▪ Nemediální složky PR. Interní komunikace. Business-to-business. Public affairs. Community relations. Společenská zodpovědnost. Issues management. Publikace a copywriting. Eventy, veletrhy a výstavnictví. ▪ PR a nové trendy. Využití webu, SEO, sociální sítě. Sociální marketing. ▪ Lobbying – definice, druhy, problémy. ▪ Příklady lobbyingu ve světě. Pokusy o regulaci lobbyingu v ČR ▪ Etické aspekty PR a lobbyingu Poslední úprava: Kubová Petra (28.04.2022)
|