|
|
|
||
Předmět shrnuje změny probíhající v potravinách, fyziologické, enzymové, chemické a mikrobiologické a
vysvětluje základní principy konzervace potravin v rámci klasické klasifikace postupů a definuje trendy v oboru. Výuka vede studenty k provázání dosud načerpaných informací z předcházejícího studia a k hodnocení širších souvislostí zejména zaměřených na určení příčiny změn nebo
defektů a k predikci chování potraviny v různých podmínkách skladování nebo zpracování. Absolvování předmětu
umožní studentům také s větším porozumění uplatnit principy HACCP a postupy založené na analýze rizik.
Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|
|
||
Studenti budou umět:
Predikovat chování potraviny v různých podmínkách zpracování a skladování. Optimalizovat výrobní proces z hlediska zachování bezpečnosti a zvýšení nutriční a senzorické hodnoty potraviny. Určit příčiny změn nebo defektů potravin během výroby a skladování. Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|
|
||
Ústní zkouška a vypracování samostatného projektu s ohledem na téma disertační práce. Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|
|
||
|
||
Přednášky vyučujících, konzultace, samostatná práce na projektu. Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|
|
||
Nejsou Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|
|
||
Rozdělní předmětu do 4 modulů: 1) P1: Principy úchovy potravin (faktory ovlivňující nežádoucí změny v potravinách, vysvětlení principů konzervace na základě vlastností mikroorganismů, chemických, fyzikálních a enzymových změn, základní metody konzervace potravin). 2) P1: Pokroky a trendy v oboru, výhody a omezení nových metod a přístupů (např. překážková teorie, aktivní systémy balení potravin, šetrné fyzikální metody ošetření potravin, bakteriociny). 3) W1: Praktické úlohy zaměřené na predikci chování potraviny v různých podmínkách zpracování a/nebo skladování a návrhy optimalizace a nápravných opatření během výroby a distribuce. Součástí je provádění vybraných fyzikálně-chemických, chemických a mikrobiologických rozborů potravin a v případě balených potravin rozborů atmosféry s využitím moderních analytických postupů a přístrojů. 4) W2: Samostatný projekt vypracovaný s ohledem na téma disertační práce.
Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|
|
||
https://www.fsis.usda.gov/wps/portal/fsis/topics/food-safety-education/ http://faculty.weber.edu/coberg/class/3853/ http://www.fao.org/docrep/010/ai407e/AI407E00.htm#Contents http://www.tis-gdv.de/tis_e/ware/inhaltx.htm https://quizlet.com/60229340/lesson-6-thermal-preservation-of-food-flash-cards/ Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|
|
||
Nejsou Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|
|
||
Nejsou Poslední úprava: Pátková Vlasta (15.11.2018)
|