|
|
|
||
Cílem předmětu je pochopení souvislostí mezi strukturou polymerů, jejich základními vlastnostmi, zejména transportními a využitelnosti membrán na jejich bázi v separačních procesech.
Poslední úprava: Hladíková Jana (03.01.2018)
|
|
||
Studenti budou umět: 1) Charakterizovat polymerní materiály používané pro přípravu membrán stran jejich přípravy a základních vlastností 2) Posoudit souvislost mezi strukturou (chemickým složením, morfologií) membrány a jejím potenciálním použitím pro danou separační techniku (postup) 3) Navrhnout postup přípravy membrány s danou geometrií a morfologií Poslední úprava: Hladíková Jana (03.01.2018)
|
|
||
splnění požadavků Poslední úprava: Sysel Petr (15.02.2018)
|
|
||
Povinná:
Doporučená:
Poslední úprava: Sysel Petr (08.07.2024)
|
|
||
1. Membránové materiály (polymery vs kovy, keramika) 2. Polymerní materiály pro přípravu membrán 3. Vztah složení a struktury polymerů k jejich transportním vlastnostem 4. Odolnost membránových polymerních materiálů 5. Příprava polymerních membrán 6. Vícekomponentní membrány na bázi polymerů 7. Polymerní membrány v praxi 8. Fyzikální morfologie hetero-fázových membrán 9. Mechanizmy transportu hmoty membránami - permeace a difuze 10. Metody pro charakterizaci transportních vlastností membrán 11 Vybrané membránové separační metody 12 Transport světla membránami a jeho charakterizace 13 Vliv povrchové modifikace na transport a další vlastnosti 14 Reálné aplikace membrán využívající transportní vlastnosti Poslední úprava: Hladíková Jana (03.01.2018)
|
|
||
Encyclopedia of Polymer Science and Technology, J. Wiley & Sons (http://www.vscht.cz/pol/) Poslední úprava: Hladíková Jana (03.01.2018)
|
|
||
Organická chemie Poslední úprava: Hladíková Jana (03.01.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |