PředmětyPředměty(verze: 963)
Předmět, akademický rok 2024/2025
  
Pedagogická psychologie - CZV832003
Anglický název: Educational Psychology
Zajišťuje: Ústav učitelství chemie a humanitních věd (832)
Fakulta: Celoškolská pracoviště VŠCHT Praha
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: zimní s.:0
E-Kredity: zimní s.:0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: student může plnit i v dalších letech
Garant: High Radka Mgr. Ph.D.
Třída: Kurz CŽV
Klasifikace: Učitelství > Psychologie
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace
Cílem kurzu je základní seznámení s nejnovějšími poznatky o psychologických zákonitostech učení, výuky a vyučování. Kurz by měl pomáhat v porozumění: procesu (a průběhu) učení, žákovi v kontextu učební situace, sobě jako pedagogovi, který reflektuje svoji pedagogickou činnost.
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
Sylabus

1. Psychika, psychické jevy, biologická a sociální podmíněnost psychiky.

2. Charakteristika psychických procesů se zaměřením na poznávací procesy (učení a paměť).

3. Osobnost učitele a žáka v pedagogickém procesu.

4. Typologie učitele, osobnostní a profesní vývoj učitele.

5. Behaviorální a sociální teorie učení.

6. Kognitivní a konstruktivistické teorie učení, žákovské miskoncepty a jejich význam v učení.

7. Diferenciace učení - v čem se žáci liší, inteligence a nadání

8. Motivace a učení - velká motivační trojka, jak aktualizovat motivaci žáků?

9. Efektivní hodina, vytváření efektivního a podpůrného prostředí pro učení

10. Emoce při učení

Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
 
VŠCHT Praha