|
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (14.10.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (22.04.2022)
Z: VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M., 2021. Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti v úkolech a cvičeních. Praha, Grada Publishing, a.s. 330 s. ISBN 978-80-271-3249-2. Z: KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST, 2009. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-571-4. Z: PETTY, Geoffrey, 2013. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Překlad Jiří Foltýn. Praha: Portál, 562 s. ISBN 9788026203674. Z: SILVER, Harvey F, Richard W STRONG a Matthew J PERINI, 2007. The strategic teacher: selecting the right research-based strategy for every lesson. 1. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. ISBN 978-1416606093. Z: SKALKOVÁ, Jarmila, 2007. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7. Z: VALIŠOVÁ, Alena, KASÍKOVÁ, Hana a kol. 2019. Pedagogika pro učitele. 5. dotisk. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9. Z: ZORMANOVÁ, Lucie, 2014. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 239 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4590-9.
D: BUZAN, Tony a Barry BUZAN, 2012. Myšlenkové mapy: probuďte svou kreativitu, zlepšete svou paměť, změňte svůj život. 2. vyd. Brno: BizBooks, 210 s. ISBN 978-80-265-0030-8. D: ESTES, Thomas H, Susan L MINTZ a Mary Alice GUNTER, 2010. Instruction: a models approach. 6th ed. Boston: Pearson. ISBN 978-0137046737. D: HATTIE, John, 2012. Visible learning for teachers: maximizing impact on learning. London: Routledge. ISBN 978‐0‐415‐69015‐7. D: MARZANO, Robert J., Debra. PICKERING a Jane E. POLLOCK, 2001. Classroom instruction that works: research-based strategies for increasing student achievement. 1. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development. ISBN 978-0871205049. D: PETTY, Geoffrey, 2014. Evidence-based teaching: a practical approach. Second edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-1408504529. D: SLAVIN, Robert E., 2012. Educational Psychology Theory and Practice. 10. New Jersey: Pearson College Div. ISBN 9780132656597.
|
|
||
Poslední úprava: Duschinská Karolina Ing. Ph.D. (10.03.2019)
Aktivní účast na seminářích (min. 75%) Příprava na přednášky a semináře, průběžné a včasné plnění úkolů v e-learningu (min. 4 úkoly z 5) Zpracování individální seminární práce dle zadání Závěrečný písemný test |
|
||
Poslední úprava: Duschinská Karolina Ing. Ph.D. (11.03.2019)
1. Obecná didaktika jako vědní disciplína. 2. Vyučování založené na evidenci, efektivní výukové strategie. 3. Výchovně-vzdělávací cíle v procesu výuky. 4. Hodnocení výsledků učení. Základy pedagogické diagnostiky. 5. Organizační formy vyučování, metody výuky. Didaktické prostředky. 6. Výukový obsah a jeho strukturace. Učebnice. 7. Systém kurikulárních dokumentů v ČR, rámcové vzdělávací programy a jejich struktura. 8. Klíčové kompetence a jejich rozvoj ve výuce. 9. Průřezová témata v kurikulu základní a střední školy. 10. Transmisivní vyučování a podmínky pro jeho efektivní realizaci. 11. Konstruktivistické vyučování a podmínky pro jeho efektivní realizaci. 12. Kooperativní výuka a podmínky pro její efektivní realizaci. 13. Didaktická analýza vyučovací hodiny. 14. Plánování výuky. Vztah mezi cíli, hodnocením výsledků učení a činnostmi žáků. |
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 0,5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 0,5 | 14 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |