|
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (10.12.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (10.12.2019)
ZÁKLADNÍ LITERATURA: ŠVARCOVÁ, Iva. Základy speciální pedagogiky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-7320-176-0. BENDOVÁ, Petra. Základy speciální pedagogiky nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 978-80-7435-422-9. RŮŽIČKOVÁ, Kamila a Jitka VÍTOVÁ. Vybrané kapitoly z tyflopedie a surdopedie nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-424-3. VAŇKÁTOVÁ, Eva, Eva VAŇKÁTOVÁ, Jana VAŇKOVÁ, David ČÁP a Lenka KREJČOVÁ. Problémy se třídou?. Praha: Raabe, [2012]. Dobrá škola. Třídní učitel. ISBN 978-80-87553-40-4. DAUPHIN, J. Nebezpečná mělčina: jak internet mění náš mozek: analýza stavu lidské psychiky v době digitální. Praze: 2017. 315 stran; ISBN 978-80-7272-780-3
DOPORUČENÁ LITERATURA: KUCHARSKÁ, Anna. Riziko dyslexie: Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2014. ISBN 9788072907847. BISHOP, Dorothy V. M. a Margaret J. SNOWLING. Developmental Dyslexia and Specific Language Impairment: Same or Different?. Psychological Bulletin [online]. 2004, 130(6), 858-886 [cit. 2016-01-16]. DOI: 10.1037/0033-2909.130.6.858. ISSN 00332909. SCHOVANEC, Josef. O kolečko míň: můj život s autismem. Vydání první. Praha: Paseka, 2014, 191 stran. ISBN 978-80-7432-497-0. ČERNÁ, Alena, Lenka DĚDKOVÁ, Hana MACHÁČKOVÁ a Anna ŠEVČÍKOVÁ. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché. ISBN 978-80-247-4577-0. ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2. LIBA, Jozef. Zdravie, drogy, drogová prevencia: terminologický a výkladový slovník. 2., doplnené a rozšírené vydanie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-555-1556-4.
DOPORUČENÉ INTERNETOVÉ ZDROJE: http://www.klubhanoi.cz/pdf/S_vietnamskymi_detmi.pdf http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095908415-kosmopolis/209562210300009-kosmopolis-special/obsah/133087-cesti-ukrajinci http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10437113181-dar-dyslexie/21256226442/titulky Dagmar DYS-BABA Rýdlová Dyslexie, smutek, mindráky a já - Vyprávění pro lidi, se kterými se život nemazlí, dostupné na: http://www.dlouhacesta.cz/files/uploaded/UserFiles/Dyslexie,%20smutek,%20mindraky%20a%20ja.pdf
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (10.12.2019)
1. Vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami - úvod 2. Práce se žáky se specifickými poruchami učení 3. Práce se studenty s poruchami zraku 4. Práce se studenty s poruchami zraku 5. Práce se studenty s poruchami autistického spektra 6. Práce se studenty s poruchami řeči a s tělesným postižením 7. Práce se studenty z etnických a národnostních menšin 8. Variabilita školních kolektivů 9. Sociální patologie v kolektivu, poruchy chování u středoškoláků 10. Student z ústavní výchovy ve školním kolektivu 11. Mládež a závislosti, drogové závislosti a jejich dopady na školní práci a třídní kolektiv 12. „Moderní“ závislosti – elektronická média 13. Další patologické jevy ve školním prostředí (subkultury mládeže, sekty, týrání a zneužívání, sexuální deviace), šikana a kyberšikana ve školním prostředí 14. Lidský vztah jako součást profese – učitel v třídním kolektivu |
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (10.12.2019)
Splnění všech povinných úkolů v e-learningu (5 úkolů)
Dobrovolné plnění průběžných úkolů před semináři (body do testu za každý úkol)
Zápočtový test, minimálně 75 %
Účast na přednáškách a seminářích 75 % |
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 0,5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1,5 | 42 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |