PředmětyPředměty(verze: 963)
Předmět, akademický rok 2024/2025
  
ICT ve výuce chemie - M832018
Anglický název: ICT in teaching chemisty
Zajišťuje: Ústav učitelství chemie a humanitních věd (832)
Fakulta: Celoškolská pracoviště VŠCHT Praha
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: zimní s.:4
E-Kredity: zimní s.:4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D.
Klasifikace: Učitelství > Pedagogika
Pro tento předmět jsou dostupné online materiály
Anotace
Studenti se v předmětu seznámí s využitím informačních současných i historických informačních a komunikačních technologií používaných při výuce chemie. Výstupem předmětu je vlastní výukový materiál na vybrané téma vypracovaný s využitím probíraných technologií a obhájený před studijní skupinou. Pro výuku je k dispozici učebna vybavená prezentační technikou, interaktivní tabulí a zařízením pro virtuální realitu.
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (31.03.2019)
Podmínky zakončení předmětu (Další požadavky na studenta)

Aktivní účast na výuce. Vytvoření vlastního výukového materiálu s použitím vybraných technických prostředků. Odprezentování vytvořeného materiálu ve studijní skupině.

Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (10.03.2019)
Literatura

Povinná:

  • Hlavatý, Josef. Didaktická technika pro učitele. Praha: VŠCHT, 2002, 119 s. s. ISBN 80-7080-479-3.
  • Šilhánek, Jaroslav. Chemická informatika. Praha: VŠCHT, 2002, 355 s. ISBN 80-7080-465-3.
  • Spousta, Vladimír. Vizualizace: gnostický a komunikační prostředek edukologických fenoménů. Brno: MUNI, 2007, s. ISBN 978-80-210-44203.
  • Kočička, Pavel a Filip Blažek. Praktická typografie. Vyd. 2. Brno: Computer Press, 2004, 288 s. ISBN 80-251-0232-7.
  • Gage, Jenny. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London: David Fulton Publis, 2006, s. ISBN 978-1-84312-262-3.

Doporučená:

  • SVOBODA, P., LORENZOVÁ, J., SEMRÁD, J., JIRKOVSKÁ, B., MYNAŘÍKOVÁ, L., VALIŠOVÁ, A., ANDRES, P. Digitální kompetence učitelů středních odborných škol jako výzva současného vzdělávání. Brno: Paido, 2020, 291 s. ISBN 978-80-7315-272-7.
  • ADAMEC, Martin a Veronika HAVELKOVÁ. Applets in Teaching General Chemistry: Chemical Kinetics and Termochemistry. In: Aplimat 2013. Bratislava: STU, 2013, P01-7pp. ISBN 978-80-227-3865-1.

Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (24.09.2024)
Sylabus

1. Technické vybavení učeben

2. Prezentační technika

3. Zpracování audia

4. Zpracování videa

5. Mobilní zařízení

6. Rozšířená realita

7. Virtuální realita

8. Interaktivní tabule a displeje

9. Specializovaný software v chemii

10. Výukový software

11. E-learningové systémy

12. Informační zdroje a zdroje výukových materiálů

13. Tvorba výukových materiálů

14. Obhajoba projektu

Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (10.03.2019)
Zátěž studenta
Činnost Kredity Hodiny
Obhajoba individuálního projektu 0.5 14
Účast na přednáškách 2 56
Práce na individuálním projektu 1.5 42
4 / 4 112 / 112
 
VŠCHT Praha