|
|
|
||
Předmět poskytuje základní orientaci v psychologických koncepcích talentu a nadání, zaměřuje se na specifika nadání v přírodních vědách a zdůrazňuje důležitost vnímání individuality žáka. Speciálně-pedagogické hledisko objasňuje možnosti podpůrných opatření ve škole v rámci společného vzdělávání. Didaktická perspektiva přináší metody práce s nadanými žáky v rámci běžné třídy. Dále jsou představeny odborné soutěže a mimoškolní a volnočasové aktivity, zaměřené na rozvoj přírodovědného nadání. Poslední úprava: High Radka (24.02.2019)
|
|
||
Obhajoba individuálního projektu a ústní zkouška. Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (02.06.2022)
|
|
||
Z: CIHELKOVÁ, Jana. Nadané dítě ve škole: náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1248-5. Z: HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6. Z: MUDRÁK, Jiří. Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7.
D: FOGARTY, Robin, Gene M KERNS a Brian M PETE. Unlocking student talent: the new science of developing expertise. New York, NY: Teachers College Press, [2018]. ISBN 978-0-8077-5872-4. D: FREEMAN, Yvonne S, David E FREEMAN a Reynaldo RAMÍREZ. Diverse learners in the mainstream classroom: strategies for supporting all students across content areas, English language learners, students with disabilities, gifted/talented students. Portsmouth, NH: Heinemann, c2008. ISBN 978-0325013138. D: MILLER, Alice. Drama nadaného dítěte, aneb, Hledání pravého Já. Přeprac. a rozš. vyd. V Praze: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-617-3. D: Chemická olympiáda [Online]. (2016). Retrieved August 31, 2018, from https://olympiada.vscht.cz/cs/ D: Talentovaní [Online]. Retrieved March 10, 2019, from http://talentovani.cz/ D: TALNET online k přírodním vědám [Online]. (2011). Retrieved August 31, 2018, from http://www.talnet.cz Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (22.04.2022)
|
|
||
K absolvování je nutná docházka (75%), zápočet se skládá z vypracování a obhajoby individuálního projektu. Studující si zvolí jedno z nabízených témat. V závěru kurzu studující musí absolvovat test skládající se z přednášek a povinné literatury. Poslední úprava: High Radka (24.02.2019)
|
|
||
1. Charakteristika nadaných, koncepce nadání 2. Nadaní žáci v přírodních vědách 3. Stávání se nadaným: příprava jako rozvoj potenciálu 4. Motivace a rozvoj lidského potenciálu 5. Práce s nadaným žákem v rámci běžné výuky ve třídě. Vhodné organizační formy práce s heterogenní skupinou. 6. Individualizace a personalizace výuky, vrstevnaté učební úlohy, základní a rozšiřující učivo. 7. Nadání jako speciální vzdělávací potřeba. Plán pedagogické podpory, podpůrná opatření, žáci s dvojí výjimečností. 8. Chemická Olympiáda, tvorba úloh a jejich využití. 9. Letní soustředění a tábory, přírodovědné soutěže. 10. Badatelsky orientovaná výuka. 11. Mimoškolní aktivity: Talnet, SOČ. 12. Obhajoba individuálního projektu 13. Obhajoba individuálního projektu 14. Obhajoba individuálního projektu Poslední úprava: High Radka (24.02.2019)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 0.8 | 22 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.7 | 20 | ||
Účast na seminářích | 1.5 | 42 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |