|
|
|
||
Kurz nabízí přehled nových přístupů ke zdraví z perspektivy seberegulace. Seberegulace zahrnuje přesvědčení studenta o svých vlastních potencialitách pro jednání, myšlení, cítění. Kurz popisuje teorie, nástroje a techniky, které mohou být užitečné pro zvýšení seberegulace - self managementu.
Poslední úprava: NYVLTOVV (02.09.2013)
|
|
||
Student bude schopen: 1. chápat teoretické pozadí seberegulace 2. aplikovat seberegulační metody 3. studovat a pracovat efektivněji Poslední úprava: NYVLTOVV (02.09.2013)
|
|
||
Z: Bedrnová,E.a kol.:Management osobního rozvoje.Praha,Management Press,2009,ISBN 978-80-7261-231-0 Z: Hájek,K.: Práce s emocemi pro pomáhající profese.Praha,Portál,2006, ISBN 978-80-262-0221-9 Z: Stackeová, D.: Relaxační techniky. Praha, Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3646-4 D: Bembenutty, H. ed.: Self-Regulated Learning. N.Y., Wiley, 2011, ISBN 978-1-118-09163-0 D: Špatenková,N.:Krizová intervence pro praxi.Praha,Grada,2011,ISBN 978-80-247-2624-3 D: Hoffmann,R.:Bioenergetická cvičení. Praha, Portál, 2009, ISBN 978-80-7367-231-7 D: Broumová, V.: Cílená zpětná vazba. Praha, Portál, 2007, ISBN 978-80-262-0222-6 Poslední úprava: NYVLTOVV (03.09.2013)
|
|
||
1. Role seberegulačních procesů. Teoretické a praktické problémy seberegulace. 2. Nevědomá seberegulace, vývoj vědomé seberegulace 3. Vliv sociálních vztahů na seberegulaci 4. Mentální zdraví, mentální hygiena 5. Seberegulace emocí a chování 6. Metakognitivní kontrola nad pozorností a kognitivními procesy 7. Metoda: EEG-biofeedback 8. Metoda: Audiovizuální stimulace 9. Metoda: Psychické trauma - intervenční metody 10.Přehled psychoterapie 11.Metoda: Relaxační techniky pro děti a mladistvé 12.Metoda: Afirmace, pozitivní myšlení, vizualizace 13.Metoda: Dechová cvičení 14.Metoda: Specifická tělesná cvičení Poslední úprava: NYVLTOVV (02.09.2013)
|
|
||
http://www.vscht.cz/homepage/kuhv/index/predmety Poslední úprava: NYVLTOVV (02.09.2013)
|
|
||
žádné Poslední úprava: NYVLTOVV (03.09.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 20 |
Ústní zkouška | 60 |