|
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům hlubší obeznámení se s metodologii konzervátorsko-restaurátorského zásahu a s metodickými přístupy a etickými principy v konzervovaní-restaurování. Přednášky a semináře představí metodický rámec, který se uplatňuje v tzv. procesu rozhodování konzervování-restaurování a poskytnou teoretickou nadstavbu ke klíčovým tématem předmětu. Součástí setkání budou diskuse nad případovými studiemi a ilustrativními situacemi z praxe pro komparativní výzkum jako podpora hlavnímu výzkumu disertační práce. Předmět klade velký důraz na dosažení cílů učení, a to zejména podporou aktivního zapojení studentů do procesu rozmanitostí témat a co nejlepším využitím těchto nástrojů s cílem zajistit porozumění a získání strukturovaného přehledu učiva.
Absolvent studijního předmětu prokazuje široké a hluboké znalosti metodických aspektů ochrany a konzervování-restaurování kulturního dědictví, které vyhodnocuje a reflektuje ve své samostatně koncipované výzkumné práci na odpovídající profesionální úrovni, je schopen je rozvíjet a samostatně koncipovat závěry pro další výzkumnou i praktickou práci v oboru v samostatném a profesionálním řešení komplexních konzervátorsko-restaurátorských problémů.
Absolventi studijního předmětu umí kompetentně a samostatně rozvíjet a vyhodnocovat všechny metodologické aspekty, které ovlivňují konzervátorsko-restaurátorské ošetření objektů kulturního dědictví, pozná jejich metodické přístupy a etické principy, dále pak samostatně kriticky vyhodnotit historické i současné konzervátorsko-restaurátorské intervence, odborně je interpretovat a zprostředkovat odborné i široké veřejnosti způsobem umožňujícím rozšiřovat poznání oboru původním výzkumem. S využitím odborných znalostí absolvent umí samostatně kriticky vyhodnotit předešlé (i historické) konzervátorsko-restaurátorské zásahy a postupy a samostatně tvůrčím způsobem řešit teoreticky i praktický problém při návrhu pokročilých výzkumných postupů v oboru péče o hmotné kulturní dědictví.
Absolventi studijního předmětu jsou schopni řádně, odpovědně, odborně a kompetentně vyhodnocovat nové poznatky a ideje s přihlédnutím k platné legislativě, metodickým pokynům, v souladu s Etickým kodexem konzervátora-restaurátora, samostatně odborně a kompetentně koordinovat tým spolupracovníků z relevantních oborů při realizaci aktu metodického přístupu v konzervovaní-restaurovaní v souladu s podmínky tzv. metodického procesu rozhodování v konzervování-restaurování.
Poslední úprava: Kubová Petra (04.11.2019)
|
|
||
Ústní zkouška, hodnocena je i aktivita studenta v průběhu semestru, inovativní přístup k dílčím úkolům a zpracování prezentace na konkrétní zadání Poslední úprava: Kubová Petra (04.11.2019)
|
|
||
Z: Appelbaum, Barbara: Conservation Treatment Methodology, Elsevier: 2007 Z: Dvořák, Max: Katechismus památkové péče, Praha: NPÚ: 2004 Z: Hlobil, Ivo: Na základech konzervativní teorie české památkové péče. Výbor z textů, Praha: 2008 Z: Stanley Price, Nicolas – Kirby Talley, Jr.M. – Melucci Vaccaro, Alessandra (eds.): Historical and Philosophical Issues in the Conservation of the Cultural Heritage, Los Angeles: GCI: 1996
D: Bakoš, Ján: Intelektuál a pamiatka, Bratislava: Kalligram: 2004 D: Bauerová, Zuzana: Proti času, UMPRUM Praha: 2015 D: Brandi, Cesare: Teorie restaurování, Kutná Hora: Tichá Byzanc: 2000 D: Jokilehto, Jukka: A History of Architectural Conservation, Oxford: Butterworth-Heinemann: 2011 D: Hlobil, Ivo – Kruis, Ivan (eds): Riegl Alois (1858–1905). Moderní památkové péče. Praha: NPÚ: 2003. D: Muňoz Viňas, Salvador: Contemporary Theory of Conservation, Elsevier: 2005 D: Wagner, Václav: Umělecké dílo minulosti a jeho ochrana, Praha: NPÚ: 2005 D: he Decision-Making Model for the Conservation and Restoration of Modern and Contemporary Art, Foundation for the Conservation of Modern Art/Netherlands Institute for Cultural Heritage: 1999
Další odborná literatura ke konkrétnímu tématu je vybíraná ve spolupráci se školitelem. Poslední úprava: Kubová Petra (11.11.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Kubová Petra (04.11.2019)
|