|
|
|
||
Předmět poskytne studentům aktuální informace o trhu práce a představu o jeho budoucím vývoji. Vybaví je potřebnými dovednostmi, které jim výrazně usnadní navigaci na trhu práce v 21. stolení – pochopení významu komplexity, náhody a změny a tím zvýší svoji adaptabilitu na trhu práce.
Kurz klade důraz na budování a využívání sítí kontaktů (horizontálních i vertikálních), karierní rozhovory a podpory kolegiality a pomoci druhým s jejich rozvojem.
Kurz je postav na Happenstance learning theory a Chaos Theory in Careers
Poslední úprava: Havlík Jan (02.08.2024)
|
|
||
Absolventi budou schopni:
Poslední úprava: Havlík Jan (02.08.2024)
|
|
||
docházka a splnění úkolů:
Poslední úprava: Havlík Jan (02.08.2024)
|
|
||
Povinná:
Poslední úprava: Havlík Jan (02.08.2024)
|
|
||
Kurz je zakončen zápočtem. Poslední úprava: Havlík Jan (02.08.2024)
|
|
||
1. Kariéra a trh práce v 21. století Co je kariéra? Jak se změní kariéra v 21. století? Jaké jsou důležité dovednosti pro 21. století? Komplexita pracovního trhu a kariéry. Co je vlastně karierní rozvoj a karierní plánování. 2. Náhoda, štěstí a moje limity Vliv náhody na kariéru i život sám. Limity a vlivy zasahující do karierního rozhodování. Co je vlastně štěstí? 3. Networking, linked in „plánované náhodné události“ Sociální síť linked in a jak ji využívat pro rozvoj své kariéry (jak vytvořit silný profil a rozvíjet síť). Otázky, které jde dobré pokládat lidem kolem. Jak využít plánované náhodné události. Jak využívat veletrhy, konference a networking. Příprava a nácvik Elevatour pitche a otázky pro nezváznou konverzaci.
4. Zvídavost, otázky úkoly Otázka jako základní výbava každého jobseekra. Zadání úkolu a příprava strategie, jak úkolu dosáhnout. 5. Já a práce I – Co mohu nabídnout Mapování dosavadních zkušeností, dovedností a zájmů účastníků. Identifikace životních témat. Hlavní přínosy studia. Dostupné s osobnostní/karierní testy. Hledání osobních limitů, hranic, nedostatků a obav. 6. Já a Práce II – moje hodnoty a možné cesty, udržitelná kariéra Kde hledat inspiraci na možnou kariéru. Jaké hodnoty jsou pro mě důležité. Vize, hodnoty a smysl pro moji práci. Jaké parametry má práce snů a proč? Nalezení limitů. 7. CV a osobní značka a dobře odvyprávěny životní příběh Co mohu napsat do CV a jak budovat osobní značku a storytelling. CV pro různé příležitosti a zvyky v zahraničí). Motivační dopis. 8. Konzultace Možnost individuální konzultace s vyučujícím k plnění úkolů předmětu. Domluvte si konzultaci a přesný čas s vyučujícím: gubani@rektorat.czu.cz 9. Konzultace Možnost individuální konzultace s vyučujícím k plnění úkolů předmětu. Domluvte si konzultaci a přesný čas s vyučujícím: gubani@rektorat.czu.cz 10. Když najdu nabídku, co mě zaujme – co udělám? Pomoc sobě i pomoc druhým. Oslovení společnosti, motivační dopis, pohovor. 11. Co budu dělat od těď jinak? Výstup Kariérní plán a strategie jak jej dosáhnoutPříprava plánu – strategie/ projektu na nadcházející 6 -12 měsíců. Příprava plánu a diskuse ve skupině – hledání slabých míst a vytahování silných míst 12. Otázky a odpovědi – co vyvstalo Základy pracovního práva – jaké jsou typy kontraktů. Jaké jsou red flagy při výběrovém řízení. Co se stane, když onemocním. Rodičovství a kariéra – možnosti a aktuální trendy. Možnosti dalšího rozvoje. Vyjednávání a zapracování se na pozici (onboarding) 13. Závěr a zápočet Prezentování zkušenosti s career talks a budováním linked in profilu. 14. Závěr a zápočet Prezentování zkušenosti s career talks a budováním linked in profilu. Poslední úprava: Havlík Jan (02.08.2024)
|
|
||
Elektronické materiály, prezentace, internetové odkazy a pracovní listy v e-learningu, Poslední úprava: Havlík Jan (02.08.2024)
|
|
||
zájem o zkoumání možností valstní budoucí kariéry. Vhodné pro studenty bakalářských, magisterských i doktorandských oborů. Poslední úprava: Havlík Jan (02.08.2024)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
2 / 2 | 56 / 56 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 60 |
Obhajoba individuálního projektu | 40 |