Předmět je určen začátečníkům, je tedy zaměřen na základní dorozumění v nejběžnějších situacích každodenního jazyka.Cílem je dosáhnout jazykové úrovně A1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
The course is designed for beginners, therefore it is focused on very basic communication in everyday life situations. The aim is to achieve A1 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Výstupy studia předmětu -
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
Studenti budou umět:
pomocí omezených výrazových prostředků poskytnout o sobě základní údaje, tj.jméno, národnost, bydliště, zaměstnání
vyplnit jednoduchý formulář
vést jednoduchý rozhovor o zálibách, rodině a cestování
vyjádřit souhlas či nesouhlas s nějakým návrhem či názorem
nakoupit potraviny a oblečení
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
Students will be able to:
provide their basic personal information, such as name, nationality, residence, occupation
fill in a simple form
discuss their hobbies, families and travel in simple terms
express agreement and disagreement with suggestions or opinions
buy food and clothes
Literatura -
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
Z: Peris E.M.,Sans Baulenas N.,Gente hoy Libro del alumno 1,Difusión, Barcelona 2013, 9788415620785
D: Peris E.M.,Sans Baulenas N.,Gente hoy Libro de trabajo 1,Difusión, Barcelona 2013, 9788415620792
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
R: Peris E.M.,Sans Baulenas N.,Gente hoy Libro del alumno 1,Difusión, Barcelona 2013, 9788415620785
A: Peris E.M.,Sans Baulenas N.,Gente hoy Libro de trabajo 1,Difusión, Barcelona 2013, 9788415620792
Studijní opory -
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
Materials prepared and/or recommended by the teacher.
2. Názvy španělsky hovořících zemí. Shoda v rodě a čísle.Číslovky 11 - 19.
3. Získání a poskytnutí informací o lidech: jméno, věk, národnost, rodinný stav, záliby, povolání, povaha. Časování pravidelných sloves v přítomném čase.
Přídavná jména.Číslovky 20 - 100.
4. Členové rodiny.Přivlastňovací zájmena.
5. Vyjádření zájmu a preferencí. Cestování a dovolená. Dopravní prostředky. Roční období a měsíce.
6. Místa a služby.Užití sloves "ser", "estar" a "haber".
7. Nákupy a zboží,obchody, ceny. Číslovky od 100. Sloveso "tener". Vyjádření nutnosti "tener que" + infinitiv. Ukazovací zájmena.
8. Oblečení.Barvy.Dárky.
9. Člen neurčitý.Zájmena přímého a nepřímého předmětu.
10. Životospráva.Četnost. Dny v týdnu. Zvratná slovesa.
11. Vyjádření množství. Části těla. Pokyny.
12. Doporučení. Rod podstatných jmen.
13. Životní styl.
14. Opakování lexikálně-gramatických jevů.
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
1. The alphabet. Numbers 1 - 10. Definite article. Hobbies. Present tense of the verb "ser".
2. Names of Spanish speaking countries. Gender and number compliance. Numbers 11 - 19.
3. To ask for and give inofrmation about people - name, age, nationality, status, hobbies, job, character. Present tense of regular verbs. Adjectives, numbers 20 - 100.
4. Family. Possessive pronouns.
5. To express likes and dislikes. Travel and holiday. Means of transport. Seasons of the year. Months.
6. Places and services. How to use the verbs "ser", "estar" and "haber".
7. Shopping, products, shops and prices. Numbers from 100. The verb "tener". Obligation - "tener que" + infinitive. Demonstrative pronouns.
8. Clothes. Colours. Gifts.
9. Indefinite article. Direct and indirect object pronouns.
10. Health-related habits. Frequency. Days of the week. Reflexive verbs.
11. Quantification. Human body. Instructions.
12. Recommendations. Gendre of nouns.
13. Life style.
14. Grammar and vocabulary revision.
Studijní prerekvizity -
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
Studijní prerekvizity nejsou požadovány.
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
No study prerequisites
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (02.03.2018)
Aktivní účast na seminářích, úspěšné napsání zápočtového testu.
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (02.03.2018)
Active participation in seminars and passing the end-of-term credit test.