|
|
|
||
Předmět Technické prostředky měření a řízení je základní předmět navazujícího magisterského studia pro obory, směřující k informatice, řízení procesů a měřicí technice. Předmět je koncipován ryze prakticky tak, aby student byl schopen nové vědomosti aplikovat při řešení inženýrských problémů.
Poslední úprava: Pátková Vlasta (19.04.2018)
|
|
||
Studenti budou umět: Používat základní i pokročilé elektrotechnické součástky v oblasti měření a řízení procesů. Aplikovat pokročilé automatizační techniky. Používat kamerové a robotické systémy jako měřicí a akční členy. Poslední úprava: Mareš Jan (14.06.2018)
|
|
||
Vypracování deseti laboratorních úloh: 0 - 25 bodů Zápočtový test: 0-75 bodů Celkové bodové hodnocení: 100-90 A, 89-80 B, 79-70 C, 69-60 D, 59-50 E, méně než 50 F. Poslední úprava: Mareš Jan (03.10.2023)
|
|
||
Z:Vlach,J.Řízení a vizualizace technologických procesů.BEN,Praha,1999,808605666X D:Dušek,F.,Honc,D.,Matlab a Simulink, Univerzita Pardubice, Pardubice, 2005,8071947768 Poslední úprava: Mareš Jan (14.06.2018)
|
|
||
1)Úvod do předmětu. Systémy pro měření a řízení. Binární soustava 2)Senzory a akční členy. Přirozené a unifikované signály 3)Pneumatické obvody. Dvoupolohová a třípolohová regulace 4)Elektrické obvody. Základní elektrotechnické součástky 5)Operační zesilovače. Spojitá regulace. PID regulátor 6)Vzorkování signálu. Filtrace. A/Č převodník, Č/A převodník, PWM 7)Kombinační a sekvenční logické obvody. Sekvenční řízení 8)Klopné obvody. Čítač/časovač, registr 9)Počítač. Jednočipový mikropočítač. Periferie. Sběrnice. RS 232. USB 10)Typy diskrétních regulátorů. Diskrétní PID regulátor 11)Počítačové zpracování obrazu. Barevné modely. Připojení kamer 12)Bezdrátové technologie 13)Robotika 14)Aplikační příklady Poslední úprava: Pátková Vlasta (19.04.2018)
|
|
||
www.ni.com/ www.mathworks.com/ Poslední úprava: Mareš Jan (14.06.2018)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Mareš Jan (18.06.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |