|
|
|
||
Předmět je určen studentům, kteří plánují zahájení vlastní podnikatelské činnosti nebo se chtějí na této činnosti podílet. V průběhu předmětu budou seznámeni s požadavky kladenými na takovýto business plán i specifiky vlastního podnikání. Vše si prakticky procvičí při tvorbě specifického business plánu.
Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
Students will be able to characterise the conditions and entrepreneurial trends in the 21st century,evaluate a new business idea and develop a business plan (to select and use relevant information and methods to develop business plans, analyse risks and their impact on the feasibility of business plans). Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
Požadavky na zápočet: aktivní účast, vypracování podnikatelského plánu v týmech. Požadavky ke zkoušce: obhajoba vypracovaného podnikatelského záměru a ústní zkouška. Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
D: VOLBERDA, Henk; VAN DEN BOSCH, Frans AJ; HEIJ, Kevin. Reinventing business models: How firms cope with disruption. Oxford University Press, 2018. D: SPENDER, J.-C. Business strategy: Managing uncertainty, opportunity, and enterprise. Oxford University Press, 2014. D: SAHLMAN, William Andrews. How to write a great business plan. Harvard Business Press, 2008. D: MCKEEVER, Mike P. How to write a business plan. Nolo, 2018. D: BERRY, Tim. The plan-as-you-go business plan. Entrepreneur Press, 2008. D: ABRAMS RHONDA, M. The Successful Business Plan. Secrets and Strategies. 2003. Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
1. Vlastní podnikání vs. zaměstnání, podnikání jako životní styl 2. Životní cyklus podniků a jeho kritické fáze, start-up, malé a střední podniky, velké společnosti 3. Charakteristika rodinných firem 4. Podnikatelský záměr, jeho účel a druhy, jeho vazby na jiné typy dokumentů 5. Různí příjemci podnikatelských plánů, jak napsat podnikatelský plán podle požadavků příjemce 6. Podnikatelské cíle, analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, využití relevantních informací 7. Strategie a marketing, organizace work-flow, procesy a organizační struktura 8. Investiční rozpočet a zdroje na jeho financování 9. Kalkulace a scénáře, finanční plán 10. Finanční analýza a hodnocení efektivnosti podnikatelského plánu, rizika a jejich řízení 11. Získání investorů, prezentace výtahů, resumé a prezentace podnikatelského plánu 12. Hodnocení podnikatelských záměrů z pohledu investorů 13. Osobnostní rysy podnikatelů, přístupy k budování úspěšného podnikání 14. Současné trendy, průmysl 4.0, meziodvětvová spolupráce, triple/quadruple helix atp. Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|