|
|
|
||
Předmět je zaměřen na důležité manažerské dovednosti, které studenti mohou uplatnit na vedoucích pozicích v praxi. Jedná se především o zásady a pravidla týmové práce, role v týmu a řízení malých i velkých týmů. Dále je diskutována role zákonů, směrnic a norem pro rozvoj oboru chemie, se zaměřením na současnou evropskou a národní legislativu, certifikace a systémy povinného reportování v oblasti chemie. Předmět zahrnuje i problematiku řízení lidských zdrojů v organizacích, tj. umisťování pracovníků, řízení pracovního výkonu a systémy péče o zaměstnance. Dále se v předmětu vyučují zásady komunikace podnikatelských subjektů s veřejností, což zahrnuje komunikaci vize a mise těchto subjektů, spolupráci se samosprávami, sponzoring, vztahy s novináři, ale též řešení krizových situacích a další aktivity. Předmět vyučuje více pedagogů, kteří vyváženě kombinují teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi v manažerských pozicích.
Poslední úprava: Botek Marek (17.03.2021)
|
|
||
Studenti budou umět: Chápat funkci rolí v týmu a znát příklady úspěšné týmové práce. Nalézt základní zákony, směrnice a normy v oboru chemie a rozumět jejich principům. Řešit obsazování pracovních míst a řídit pracovní výkon zaměstnanců. Využívat nástroje Public relations a znát pravidla pro vztahy s médii a třetími stranami. Poslední úprava: Kubová Petra (16.03.2021)
|
|
||
1. Botek M.: Spokojený pracovník, základ podnikatelského úspěchu, Wolters Kluwer, Praha, 2018, ISBN 978-80-7598-1028. 2. DeVito J. A.: Základy mezilidské komunikace, Grada Publishing , a.s., Praha,2001. ISBN 978-80- 247-2018-0. 3. Fotr J., Švecová L. a kol.: Manažerské rozhodování. Ekopress, Praha 2010. ISBN 978-80-86929-59-0. 4. Dvořáková Z.: Řízení lidských zdrojů. Nakladatelství C. H. Beck,, Praha 2012. ISBN 978-80-7400-347-9. 5. Svoboda V.: Public relations - moderně a účinně. Grada Publishing, a.s., Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. Poslední úprava: Kubová Petra (16.03.2021)
|
|
||
Týmová práce, strategie a metody řízení pracovního kolektivu (4 hod) • Definice a rozhodující charakteristiky týmu. • Pravidla, význam, specifika týmové práce. • Rozhodující role v týmu. • Komunikace v týmu. • Důležitost týmového přístupu pro řízení projektů. • Výhody a nevýhody týmové práce, příklady úspěšné týmové práce. Role zákonů, směrnic a norem pro rozvoj oboru chemie (Ing. A. Beran; 4 hod): • Zákony a normy a jejich role v současné společnosti. Právní závaznost. • Jak se tyto dokumenty vytváří, jaký je vztah mezi nimi a jak se lze do tohoto procesu zapojit. • Rozhodující legislativní a normativní instituce a orgány. • Legislativa EU – základní formáty a rozhodující současné legislativní dokumenty EU v oboru chemie. • Národní legislativa – zákony, vyhlášky, nařízení a normy – rozhodující současné dokumenty v oboru chemie • Vzájemný vztah legislativy EU a národní legislativy. • Mezinárodní certifikace, význam, postupy a významné certifikáty. Význam certifikace. • Systémy a oblasti povinného reportování v oboru chemie. Řízení lidských zdrojů v organizacích (Mgr. Ing. M. Botek Ph.D.; 4 hod): • Fluktuace a umisťování pracovníků – způsoby obsazování pracovních míst, role liniových manažerů při výběrových procesech, popisy pracovních míst. Důvody pro ukončení pracovního poměru. • Řízení pracovního výkonu – hodnocení a odměňování pracovníků, zaměstnanecké benefity, zapojení liniových manažerů do procesu vzdělávání pracovníků. • Péče o zaměstnance – pracovní režim a pracovní doba, stres na pracovišti a jeho minimalizace. • Expaté a zahraniční pracovníci – komunikační, etická a další specifika. Komunikace a vztahy s veřejností podnikatelského subjektu nebo organizace (Ing. Olga Kutnohorská, Ph.D.; 4 hod) • Public relations. Cíle a struktura. Používané nástroje a komunikační kanály. Mise a vize společnosti. Vztah oddělení PR a vedení společnosti. • Vnější vztahy. Proaktivní řízení vztahů s okolními samosprávami, organizacemi a spolky, s veřejností. Reakce na dotazy a připomínky veřejnosti. Sponzoring, dárcovství a dobrovolnictví. Řešení krizových situací. • Vztahy s medii. Proaktivní a reaktivní komunikace společnosti. Cílové skupiny a komunikační kanály. Tiskové oddělení a role tiskového mluvčího, tisková zpráva. Řešení mediálních krizí. Vztahy s novináři. • Korporátní identita a její pravidla v každodenní činnosti společnosti. Logo a vizuální identita. Vydávání firemních informačních tiskovin. Pravidla pro vydávání tiskové zprávy a dalších obligatorních zpráv. Web a sociální sítě. Poslední úprava: Kubová Petra (16.03.2021)
|