|
|
|
||
Cílem předmětu je podat základní informace o současné počítačové grafice a souvisejících tématech. Je zaměřen na porozumění a shopnost praktického uplatnění zásad tvorby, uchování a přenosu obrazových dat. Kromě teoretických poznatků je zaměřen na zvládnutí práce v rastrovém a vektorovém grafickém editoru.
Poslední úprava: Fialová Jana (15.01.2018)
|
|
||
Studenti budou umět: Správně využívat prostředků počítačové grafiky pro zvýšení názornosti sdělované informace při tvorbě tištěného i elektronického dokumentu Používat rastrový i vektorový grafický editor k úpravě či pořízení obrazových dat Vhodně používat různé grafické formáty Poslední úprava: Fialová Jana (15.01.2018)
|
|
||
zápočet - 2 projekty zkouška - ústní Poslední úprava: Bártová Darina (14.02.2018)
|
|
||
Z:Beneš B.,Sochor J.,Felkel P.,Žára J.,Moderní počítačová grafika,Computer Press,2005,9788025104545 D:Sobota B.,Milián J.,Grafické formáty,Kopp,1996,8085828588 D:Adobe Photoshop CS2,SoftPress,Praha,2005,8086497844 D:Fořt P.,Kletečka J.,AutoCad,Computer Press,2006,8025110141 Poslední úprava: Kubová Petra (24.02.2018)
|
|
||
Získání zápočtu je podmíněno úspěšným absolvováním dvou průběžných samostatných prací v průběhu semestru - první má prokázat zvládnutí základní práce v rastrovém editoru, druhá schopnost používat vektorový kreslicíc systém. Zkouška je ústní a student při ní prokazuje nezbytné teoretické znalosti z obasti počítačové grafiky. Poslední úprava: Bártová Darina (01.02.2018)
|
|
||
1. Principy získání a uchování grafické informace, vektorová a rastrová počítačová grafika 2. Barevná reprezentace obrazu, zpracování barev - barevné modely, redukce barev 3. Přehled nejdůležitějších grafických formátů - jejich vlastnosti a možnosti použití 4. Základní zpracování rastrových obrazů, histogram a jeho použití 5. Užití pokročilých metod zpracování rastrové informace 6. Základy grafického návrhu 7. Praktické využití metod zpracování rastrového obrazu 8. Zásady tvorby technické grafické dokumentace, princip práce ve vektorovém syst. AutoCAD 9. Základní objekty vektorové PG a jejich vlastnosti (analytické křivky, text) 10. Složitější objekty vektorové PG (spline křivky, šrafy, kóty, bloky) 11. Vektorové systémy a jejich vazby na vnější prostředí (export, import, vnější reference) 12. Pozadí geometrických transformací obrazu 13. Tvorba technického grafického dokumentu 14. Principy 3D modelování a virtuální reality Poslední úprava: Fialová Jana (15.01.2018)
|
|
||
http://www3.autodesk.com http://www.adobe.com/ moodle.vscht.cz Poslední úprava: Kubová Petra (24.02.2018)
|
|
||
Počítačové praktikum Poslední úprava: Jahoda Milan (23.02.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 3 | 84 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |