|
|
|
||
Inženýrské základy funkce přepravních i distribučních plynovodů zemního plynu. Stavové chování a transportní vlastnosti zemního plynu, tok plynu potrubím. Regulace tlaku, Joule-Thomsonův jev, předehřev plynu před škrcením. Propojení funkce přepravní i distribuční soustavy s finančními toky. Dále principy a možnosti využití podzemních zásobníků či metody výstavby a rehabilitace plynovodů a legislativní či bezpečnostní aspekty v dopravě a distribuci plynu.
Poslední úprava: Hlinčík Tomáš (28.12.2020)
|
|
||
Studenti budou umět: inženýrské základy funkce plynovodů zemního plynu a všech plynárenských zařízení; počítat stavové chování zemního plynu a tok plynu potrubím; navrhnout regulaci tlaku včetně předehřevu plynu; principy finančních toků v plynárenství Poslední úprava: Pátková Vlasta (17.01.2018)
|
|
||
Zápočet je podmíněn samostatným zpracováním projektu během semestru. Předmět je ukončen ústním zkoušením. Poslední úprava: Hlinčík Tomáš (28.12.2020)
|
|
||
Povinná:
Doporučená:
Poslední úprava: Hlinčík Tomáš (22.08.2024)
|
|
||
1. Legislativa v plynárenství, Energetický zákon 2. Vyjádření a přepočty množství zemního plynu 3. Tok zemního plynu potrubím, bilance energie, hmotnosti 4. Namáhání plynovodů vnitřním přetlakem 5. Výstavba plynovodů a rehabilitace 6. Úniky plynu, havárie plynovodů 7. Snižování a zvyšování tlaku plynu a regulační stanice 8. Komprese plynu a kompresní stanice 9. Skladování plynu, technologie, možnosti využití 10. Vlhkost zemního plynu 11. Čištění a sušení zemního plynu 12. Koroze a protikorozní ochrana plynovodů 13. Měření spotřeby zemního plynu 14. Účtování spotřeby zemního plynu Poslední úprava: Hlinčík Tomáš (28.12.2020)
|
|
||
http://www.tzb-info.cz/ http://www.eru.cz/ http://www.ote-cr.cz/ Poslední úprava: Pátková Vlasta (17.01.2018)
|
|
||
Žádné Poslední úprava: Hlinčík Tomáš (28.12.2020)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1.5 | 42 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1.5 | 42 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |