|
|
|
||
Kurz se věnuje analýze hospodářského cyklu prostřednictvím intertemporálních modelů. Výstupem je analýza české ekonomiky s využitím modelu MF ČR. Poslední úprava: Pošta Vít (13.01.2021)
|
|
||
Student musí získat alespoň 50 % bodů z písemné zkoušky. V případě omezení v důsledku opatření školy se zkouška může konat ústně prostřednictvím MSTeams. Poslední úprava: Pošta Vít (12.09.2023)
|
|
||
Z: POŠTA, V. Ekonomie pro navazující magisterské studium na VŠCHT v Praze, 2020. D: WICKENS M. Macroeconomic Theory, A Dynamic General Equilibrium Approach, second edition. Princeton University Press. 2011. Poslední úprava: Pošta Vít (11.09.2020)
|
|
||
Student musí získat alespoň 50 % bodů z písemné zkoušky. V případě omezení v důsledku opatření školy se zkouška může konat ústně prostřednictvím MSTeams. Poslední úprava: Pošta Vít (12.09.2023)
|
|
||
1. Keynesovská funkce spotřeby. Dynamická funkce spotřeby. 2. Tobinova teorie investic. 3. Analýza běžného účtu platební bilance prostřednictvím funkce čistého exportu a čistého kapitálového toku. 4. Mezičasový model běžného účtu platební bilance. 5. Dynamika veřejného dluhu. Udržitelnost veřejného zadlužení. 6. Vliv vládního sektoru na reálnou ekonomiku. Fiskální multiplikátory. 7. Calvův model a nová keynesovská Phillipsova křivka. 8. Analýza inflace prostřednictvím nové keynesovské Phillipsovy křivky. 9. Model vyhledávání na trhu práce. Beveridgeova křivka. Strukturální nezaměstnanost. 10. Poptávka po penězích typu money-in-the-utility. Cílování inflace. 11. Parita úrokových měr. 12. Parita úrokových měr a přestřelování měnového kurzu. 13. Dynamický stochastický model všeobecné rovnováhy české ekonomiky. 14. Analýza chování české ekonomiky prostřednictvím dynamického stochastického modelu všeobecné rovnováhy. Poslední úprava: Pošta Vít (11.09.2020)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |