|
|
|
||
Předmět je zaměřen na pochopení základů školského managementu. Seznámí studenty se základní legislativou v oblasti školství, poskytne informace o možných způsobech řízení a rozvoje školy. Porozumění stávajícímu dění ve školách je prohloubeno zařazením bloku věnovaného projektovému řízení a oblasti přechodu školy na centrum celoživotního učení. Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
|
||
Předmět je zaměřen na pochopení základů školského managementu. Seznámí studenty se základní legislativou v oblasti školství, poskytne informace o možných způsobech řízení a rozvoje školy. Porozumění stávajícímu dění ve školách je prohloubeno zařazením bloku věnovaného projektovému řízení a oblasti přechodu školy na centrum celoživotního učení. Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
|
||
Závěrečný test a prezentace. Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
|
||
Z: PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1415-5. Z: ŠIKÝŘ, Martin, David BOROVEC a Irena TROJANOVÁ. Personalistika v řízení školy. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-901-2. Z: Management základních škol: [praktické rady pro ředitele škol. Praha: Raabe, c2012. Legislativa a management pro ZŠ. ISBN 978-80-87553-43-5. Z: TROJANOVÁ, Irena, Václav TROJAN a Jindřich KITZBERGER. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-899-2. Z: ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th Edition. Philadelphia, PA: Kogan Page, 2014. ISBN 9780749469641. (případně jiné vydání)
D: OBST, Otto. Manažerské minimum pro učitele. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1359-0. D: BRÉDA, Jiří, Eva DANDOVÁ a František PROKOP. Alfa a omega ředitele školy. Praha: Raabe, [2019]. Legislativa a management školy. ISBN 978-80-7496-428-2. D: RIEDL ČERNÍKOVÁ, Barbora, Irena TROJANOVÁ a Michaela TURECKIOVÁ. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7598-258-2. D: TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. 2. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2017. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7552-842-1. D: PUŠKINOVÁ, Monika a Filip RIGEL. Správní řízení v praxi škol a školských zařízení. Praha: Wolters Kluwer, 2016. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7552-121-7. D: WEIHRICH, Heinz, CANNICE, Mark V, KOONTZ, Harold. Management: A Global, Innovative and Entrepreneurial Perspective, McGraw-Hill, 2019. ISBN 978-8194244608 (15th Edition případně starší vydání)
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (22.04.2022)
|
|
||
cvičení s využitím simulací. Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
|
||
1. Školský management - Úvod do problematiky
2. Struktura a řízení školství - MŠMT - koncepce a strategie řízení - ISCED, EQF - školská zařízení - financování
3. Vzdělávací a školská politika a její problémy
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky - vzdělávací programy (RVP, ŠVP)
4. Management školy a jeho specifika
5. Vnitřní řízení školy - právní subjektivita škol
6. Řízení školy - zákonné úpravy, vyhlášky, nařízení
7. Řízení školy - rozhodování a plánování
8. Řízení školy - organizování, lidský faktor ve školském managementu
9. Řízení školy - kontrola a hodnocení ve škole a třídě
10. Klima školy, klima třídy - úloha vedení školy
11. Marketing školy, vztah rodiny a školy
12. Projektové řízení, projektové financování, možnost využívání výstupů projektů
13. Škola jako centrum celoživotního učení
14. Aktuální problémy - hodnocení kvality, mezinárodní srovnání, mobility Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.3 | 8 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.7 | 48 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |