|
|
|
||
Předmět studentům představuje disciplínu management, zejména z pohledu jejího využití v práci manažera na libovolné řídicí úrovni. Vedle vymezení základních pojmů, je pozornost věnována obsahové struktuře managementu jak z pohledu časového, tak věcného. Těžiště výkladu je věnováno prezentaci osvědčených doporučení, která naplňují obecné manažerské funkce každého manažera jako je: rozhodování, plánování, implementace, kontrola, organizování atd. Součástí předmětu bude přehledné pojednání o vybraných aktuálních přístupech managementu.
Poslední úprava: Švecová Lenka (10.12.2021)
|
|
||
Zápočet: aktivní účast na cvičení, testy, účast na týmové práci, řešení případových studií. Zkouška: průběžný a závěrečný test, ústní zkouška. Poslední úprava: Švecová Lenka (08.09.2023)
|
|
||
Z: ROBBINS, P. S., COULTER, M.: Management. 14th Edition. 2020. ISBN 978-0134527604. Z: Další podklady, prezentace, soubory v e-learningu. D: MCCORMICK, J.: First-Time Manager. Amaco 2018. ISBN 978-0814439692. D: PETER, J.P. & DONNELLY, J. H.: Marketing Management: Knowledge and Skills. 11th ed., McGraw-Hill. 2020. ISBN 978-0077861056 D: MAGRETTA, J.: What Management Is: How It Works and Why It's Everyone's Business. FreePress 2012. ISBN 978-0743203197. D: NELSON, B., ECONOMY, P.: Managing for Dummies. 2010. ISBN 978-0470618134. Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
1. Současné pojetí managementu, charakteristické rysy soudobého managementu, členění managementu z časového a věcného hlediska. 2. Profil manažera. Postavení manažera v organizaci, úrovně managementu a jejich úloha, obecné principy manažerské práce. 3. Styly řízení, autorita manažera, sebeřízení a řízení času. 4. Prosperita organizace a faktory, které ji ovlivňují. 5. Vývojová stádia organizace na cestě k prosperitě, rozvojový potenciál zákazníků, produktů, procesů. 6. Historický vývoj managementu. Klasické období. Management 40. - 70. let, management konce 20. století, management na prahu 21. století. 7. Manažerské funkce – plánování a rozhodování. 8. Manažerské funkce – Implementace (motivace, firemní dokumentace). 9. Manažerské funkce – Řízení lidských zdrojů. 10. Manažerské funkce – Kontrola. 11. Manažerské funkce – Organizování. 12. Informační a komunikační systémy v managementu. 13. Firemní identita (kultura, etika, společenská odpovědnost). 14. Soudobé společenské trendy a jejich vliv na management (vliv globalizace, digitalizace). Poslední úprava: Švecová Lenka (08.02.2021)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 2 | 56 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 2 | 56 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
6 / 6 | 168 / 168 |