|
|
|
||
Předmět je zaměřen na programování v prostředí klasického programovacího jazyka C#. Základ předmětu tvoří standardní programovací postupy a algoritmy, které se velmi často používají v informatice s důrazem na jejich dobrou znalost, jejich hodnocení z hlediska časové a paměťové náročnosti a možnosti jejich zrychlování. Součástí předmětu jsou techniky ošetřování chyb pomocí výjimek.
Poslední úprava: Fialová Jana (15.01.2018)
|
|
||
Studenti budou umět: vytvářet vlastní programy, ošetřovat chyby za běhu programu, komunikaci s uživatelem, základní algoritmy, posoudit algoritmus z hlediska jeho časové a paměťové náročnosti. Poslední úprava: Fialová Jana (15.01.2018)
|
|
||
Studenti jsou povinni absolvovat souhrnný test, který ověřuje znalosti z látky probírané za celý semestr a trvá 60 minut. K vypracování testu nelze využít žádných písemných či elektronických materiálů nebo pomůcek. Zápočet je udělován na základě bodového hodnocením souhrnného testu a obdrží ho ti studenti, kteří získají alespoň 50 z maximálních 100 bodů. Dále musí studenti samostatně vypracovat dva projekty na zadané téma, výsledky projektů prezentovat a zpracovat ve formě písemné zprávy. Výsledná klasifikace je dána výsledky testu, úrovní vypracování projektů a ústním pohovorem.
Poslední úprava: Finkeová Jana (20.02.2018)
|
|
||
Z: Knuth D. E.,Umění programování - Základní algoritmy, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5 Z: Sharp J.,Microsoft Visual C# 2008 Krok za krokem, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2027-9 D: Mareš A., 1001 tipů a triků pro C# 2010, Computer Press 2011, ISBN: 978-80-251-3250-0
Poslední úprava: Finkeová Jana (08.02.2018)
|
|
||
A. Vypracování, prezentace a obhájení dvou projektů. B. Úspěšné složení závěrečného testu. C. Zkouška. Poslední úprava: Fialová Jana (15.01.2018)
|
|
||
1. Programování, programovací jazyky, historie. 2. Datové typy, reprezentace čísel v počítači, celočíselný datový typ, typ s plovoucí desetinnou čárkou. 3. Proměnné, deklarace proměnných, operátory, priorita operací, výrazy, přiřazovací příkaz. 4. Řízení běhu programu, větvení, cykly, pole. 5. Statické metody, význam, deklarace, volání, přetížení, rekurze. 6. Ošetření chyb, chyby vzniklé za běhu programu, výjimky. 7. Algoritmy: Erastothenovo síto, Euklidův algoritmus, algoritmy třídění, binární vyhledávání. 8. Složitost algoritmů. 9. Možnosti zrychlování algoritmů. 10. Datové struktury. 11. Třídy a objekty. 12. Vlastnosti, metody, události. 13. Dědičnost. 14. Projekty. Poslední úprava: Finkeová Jana (01.02.2018)
|
|
||
interní výukové materiály on-line tutoriály v češtině: https://www.itnetwork.cz/csharp on-line tutoriály v angličtině: https://www.tutorialspoint.com/csharp/ Poslední úprava: Finkeová Jana (06.02.2018)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Fialová Jana (15.01.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1.5 | 42 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |