|
|
|
||
Náplní předmětu jsou chemicko-inženýrské a fyzikálně chemické základy tavicího procesu skel zahrnujících chronologicky děje průmyslového procesu a metody přípravy speciálních skel a vrstev na skle.
Poslední úprava: Fialová Jana (04.01.2018)
|
|
||
Studenti budou umět:
Popsat jednotlivé dílčí tavicí děje na základě výsledků experimentů, řešení modelů i praktických znalostí a definovat nejdůležitější parametry daného děje.
Navrhnout podmínky pro uskutečnění tavicího procesu na základě znalosti dějů.
Používat znalosti procesu tavení skel při řešení problémů sklářských výrob a laboratorních příprav skel.
Připravit sklo daného složení v laboratorních podmínkách. Poslední úprava: Fialová Jana (04.01.2018)
|
|
||
Úspěšné absolvování zápočtového testu a složení ústní zkoušky Poslední úprava: Kloužek Jaroslav (16.02.2018)
|
|
||
Doporučená:
Volitelná:
Poslední úprava: Jebavá Marcela (07.08.2024)
|
|
||
1. Metody přípravy skelných materiálů 2. Suroviny, homogenizace a příprava sklářské vsázky 3. Tavicí reakce ve sklářském kmeni 4. Rozpouštění pevných a kapalných nehomogenit ve sklovině 5. Rozpustnost plynů ve skelných taveninách 6. Mechanismy odstraňování bublin ze skelných tavenin 7. Oxidačně-redukční stav skel 8.-10. Cesta tavicího procesu, charakter proudění taveniny 11. Vypařování těkavých složek skloviny 12. Koroze žárovzdorných materiálů skelnými taveninami 13. Skla barvená sloučeninami železa a síry, přechodnými kovy 14. Skla barvená vzácnými zeminami, selenem a selenidy, atomy kovů 15.-18. Vitrifikace radioaktivního odpadu 19.-24. Speciální skla
Poslední úprava: Jebavá Marcela (07.08.2024)
|
|
||
Studijní materiály k přednáškám u vyučujícího Poslední úprava: Fialová Jana (04.01.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 2 | 56 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 2 | 56 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
7 / 7 | 196 / 196 |