|
|
|
||
Cílem předmětu je osvojení komplexní znalosti sestávající z návrhu a přípravy experimentu, jeho provedení, evaluaci získaných experimentálních dat a vyvození vztahu mezi podmínkami provedení experimentu a získanými daty. Experimentální data jsou dále použita pro vytvoření matematického modelu simulujícího průběh experimentu za různých podmínek.
Poslední úprava: Branská Barbora (25.04.2025)
|
|
||
Účast na praktické výuce Vypracování protokolů z jednotlivých úloh Prezentace závěrečného projektu Poslední úprava: Branská Barbora (25.04.2025)
|
|
||
Z: Moo-Young M.: Comprehensive biotechnology, Elsevier B.V., 2011, ISBN: 9780080885049 Z: Scragg A.: Environmental Biotechnology, Oxford University Press, 2005, ISBN: 0-19-926867-3 Z: Basařová G., Šavel J., Basař P., Lejsek T.: Pivovarství: Teorie a praxe výroby piva, VŠCHT Praha (2. vydání, 2021), ISBN: 978-80-87109-71-7 Poslední úprava: Branská Barbora (25.04.2025)
|
|
||
1. Příprava média, inokula, způsoby skladování produkčních kultur (zamrazení s glycerolem, lyofilizace, uchování na agaru) 2. Kultivace na pevném substrátu, stanovení nárůstu 3. Využití technik molekulární biologie v biotechnologiích - izolace DNA, PCR, elektroforéza na akrylamidovém gelu 4. Exprese, izolace a purifikace rekombinantních proteinů, analýza produktu 5. Stanovení KLa, příprava fermentoru na kultivaci (montáž, sterilizace, kalibrace elektrod) 6. Sladování ječmene na mikrosladovně, řízení a sledování procesu 7. Stanovení základních technologických parametrů sladu, stanovení obsahu sacharidů ve sladině 8. Pivovarský proces, příprava mladiny, zakvašení, sledování průběhu kvašení, vyhodnocení procesu 9. Analýzy pivovarsky významných vlastností surovin a základních parametrů produktu 10. Sledování tvorby bakteriálního biofilmu a vlivu aktivních látek na jeho adhezi a eradikaci 11. Příprava a aplikace biostimulačního preparátu, vyhodnocení účinku na rostliny za použití 3D scanneru a multispektrální kamery 12. Charakteristika toku fází v reaktoru - rozložení dob prodlení, ideální tok, pístový tok, neideální tok 13. Práce na samostatném projektu 14. Prezentace projektu Poslední úprava: Branská Barbora (25.04.2025)
|
|
||
Studenti budou umět: Uchovávávat produkční kmeny a připravovat inokula Přípravit experimenty, kultivovat na různých kultivačních zařízeních, získat požadované metabolity nebo jiné produkty Analyticky vyhodnotit vzorky Vyhodnotit získaná data a vyvodit z nich závěry Vytvořit matematický model simulující průběh experimentů Poslední úprava: Branská Barbora (25.04.2025)
|
|
||
Bioinženýrství, Mikrobiologie Poslední úprava: Branská Barbora (14.05.2025)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.7 | 20 | ||
Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 2 | 56 | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.2 | 6 | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.3 | 36 | ||
Práce na individuálním projektu | 1.3 | 36 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
7 / 7 | 196 / 196 |