|
|
|
||
Robotické systémy jsou předmět, který si klade za cíl seznámit studenty s moderními přístupy a využitím robotiky v technologické a biomedicínské praxi. Nedílnou součástí předmětu jsou individuální a skupinové projekty, kde student nové znalosti aplikuje při komunikaci a řízení mobilního autonomního robota nebo robotického manipulátoru.
Poslední úprava: Pátková Vlasta (20.04.2018)
|
|
||
Studenti budou umět:
Poslední úprava: Pátková Vlasta (20.04.2018)
|
|
||
Vypracování deseti laboratorních úloh: 0 - 25 bodů
Zápočtový test: 0-75 bodů
Celkové bodové hodnocení: 100-90 A, 89-80 B, 79-70 C, 69-60 D, 59-50 E, méně než 50 F. Poslední úprava: Mareš Jan (26.04.2018)
|
|
||
Z: An-Chyau,H.,Ming-Chih,Ch.,Adaptive Control of Robot Manipulators, World Scientific, New Jersey,2010,109814307416 Poslední úprava: Pátková Vlasta (20.04.2018)
|
|
||
1) Úvod do předmětu, Definice, Rozdělení, Funkce, Senzory a akční členy, kalibrace 2) Robotické manipulátory, Schémata, Stupně volnosti, Učení 3) Kinematika kyberfyzikálních systémů, Posuvný pohyb, Rotace 4) Matice homogenní transformace 5) Mobilní roboti - autonomní, dálkově řízení, typy mobilních robotů 6) Navigace robota v souřadnicovém systému, přímovazební a zpětnovazební řízení (s využitím digitální kamery) 7) Hierarchická paradigmata řízení robotů (Strips, NHC), RSC architektura 8) Internet věcí, definice, využití 9) Internet služeb, definice, využití 10) Systémy "Smart sensors" a "Smart cities" 11) Virtuální realita, využití v technologické praxi 12) Rozšíření realita, využití v technologické praxi 13) Virtuílní realita a 3D modelování, tvorba modelů 14) Aplikační příklad Poslední úprava: Mareš Jan (14.06.2018)
|
|
||
www.mindstorms.lego.com/ www.ni.com Poslední úprava: Mareš Jan (14.06.2018)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Mareš Jan (18.06.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |