|
|
|
||
V předmětu „Modelování pro životní prostředí“ se studenti setkají s aplikací jednoduchých principů fyzikální chemie pro predikci distribuce a transportu chemických látek jednotlivými složkami životního prostředí (abiotické prostředí i biota). Získané základy bude možné využít při řešení problematiky ekologických zátěží, havárií a odhadu rizika pro ekosystémy a zdraví člověka. V rámci výuky se budou řešit konkrétní příklady k dané problematice. Předmět nabízí i praktické ukázky vybraných programů pro simulaci šíření látek životním (popř. horninovým) prostředím.
Poslední úprava: Rippelová Veronika (19.11.2012)
|
|
||
Studenti budou umět:
Poslední úprava: Rippelová Veronika (19.11.2012)
|
|
||
D: Mackay, D.; Multimedia Environmental models - The Fugacity Approach; CRC Press, 2001, ISBN: 1-56670-542-8. Poslední úprava: Rippelová Veronika (12.08.2013)
|
|
||
1. Úvod do chemodynamiky-životní prostředí a polutant, multimediální modely 2. Rovnovážná distribuce látek v ŽP, distribuční koeficienty, intermediální transport 3. Rovnováha v přírodních systémech voda-plyn 4. Rovnováha v horninovém prostředí-sorpční koeficienty, retardační faktor 5. Rovnováha v přírodních systémech mezi abiotickými složkami a biotou 6. Intramediální transportní procesy, degradace 7. Rovnováha v přírodních systémech voda-plyn-pevná fáze 8. Aplikace modelováni na dekontaminační technologie 9. Zdroje dat 10. Program RISC a riziková analýza I 11. Program RISC a riziková analýza II 12. Program GWB 13. Program Modflow, BIOCHLOR a další programy pro modelování kontaminace v žp 14. Ekologický audit Poslední úprava: Rippelová Veronika (19.11.2012)
|
|
||
přednášky v elektronické podobě zveřejněné na www stránkách ÚCHOP Poslední úprava: Rippelová Veronika (12.08.2013)
|
|
||
Fyzikální chemie I Poslední úprava: Rippelová Veronika (19.11.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 2 | 56 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Zkouškový test | 50 |
Ústní zkouška | 50 |