Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů., vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tématické okruhy se týkají typů osobnosti, zaměstnání mladých lidí, jazyků, vývoje mozku, umění a zábavy. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni B2+/C1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Poslední úprava: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
The aim of the course is to enhance students´communication skills in English. It concentrates on interpretation of texts and recordings, on presentation of opinions and reaching agreement. The topics cover personality, early career, languages, brain evolution, arts, and entertainment. The final knowledge of language is at B2+/C1 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Výstupy studia předmětu -
Poslední úprava: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Studenti budou umět :
• rozebrat a správně interpretovat autentické texty( novinové články, úryvky z literatury) a poslechové materiály
• s využitím osvojených komplexních jazykových prostředků argumentovat v diskusi
• používat vhodnou a přesnou slovní zásobu
• napsat recenzi
• napsat esej
Poslední úprava: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Students will be able to
• understand and interpret authentic texts (newspaper articles, extracts from literature) and recordings
• give their opinions on a topic discussed with their partners using appropriate register
• use appropriate and precise vocabulary
• write a review
• write an essay
Literatura -
Poslední úprava: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
R: Brook-Hart G.,and Haines S., Complete Advanced, Second Edition, Cambridge University Press, 2015, 9781107501416
A: West C., Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336
Poslední úprava: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
R: Brook-Hart G.,and Haines S., Complete Advanced, Second Edition, Cambridge University Press, 2015, 9781107501416
A: West C.,Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336
Studijní opory -
Poslední úprava: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Poslední úprava: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
Materials prepared and/or recommended by the teacher.
Sylabus -
Poslední úprava: Holanová Petra Mgr. (11.09.2017)
1. Atributy osobnosti. Neobvyklá povolání.
2. Ranná kariéra. Slovesné formy pro minulost. Slovní spojení s give a make.
3. Jazykové vzdělávání. Slovní spojení s make, get a do. Tvorba slov: přípony.
4. Ohrožené jazyky. Vyjádření účelu, příčiny a výsledku. Pravopisné chyby.
5. Mysl. Typy myslitelů. Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména. No, none, not.
6. Vývoj mozku. Formální a neformální slovní zásoba. Trpný rod. Psaní: esej.
7. Aspekty práce. Závislé předložky. Spojení přídavných a podstatných jmen 1.
8. Zaměstnání absolventů vysokých škol. Vyjádření možnosti, pravděpodobnosti a jistoty.
9. Dramatické události. Nebezpečné činnosti. Idiomatický jazyk. Slovesa následovaná infinitivem nebo -ing formou.
10.Autoportréty. Jak se vyhnout opakování. Spojení přídavných a podstatných jmen 2.
11.Umění pro kanceláře. Graffiti. Psaní: recenze.
12.Volný čas a zábava. Virtuální světy. Složené předložky.