|
|
|
||
Zápočet: aktivita na cvičeních a průběžné úkoly (30%), Case Study – Marketingová strategie a analýza okolí vybraného podnikatelského subjektu (70%) Zkouška: Teoretické zvládnutí probíraných témat (v rozsahu přednášek, cvičení a povinné literatury) včetně praktické aplikace na konkrétních příkladech bude prověřeno zkouškou. Poslední úprava: Scholleová Hana (09.02.2024)
|
|
||
Z: JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický Marketing. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. Z: KARLÍČEK, M. a kol. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-4208-3. Z: KOTLER, P. T., AMSTRONG, G. Principles of Marketing, 17th Edition. Harlow: Pearson, 2017. ISBN: 978-0134492513
Poslední úprava: Botek Marek (17.01.2020)
|
|
||
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu. Vývoj a definice marketingu, marketingové koncepce. Internacionální marketing a proces globalizace. 2. Marketingová strategie, role a principy marketingového řízení podniku. Marketingový audit, měření a vyhodnocování marketingových aktivit. 3. Marketingové analýzy prostředí - charakteristika, důvody analýzy, marketingové mikroprostředí a makroprostředí. 4. Analýza konkurence a konkurenční strategie. Identifikace a strategie konkurentů. Zdroj konkurenční výhody. 5. Typologie zákazníků, chování kupujících na spotřebitelském, obchodním, průmyslovém a státním trhu. 6. Informace, zdroje informací a informační systém podniku. 7. Proces, etapy a metody marketingového výzkumu. Způsoby zpracování informací. 8. Segmentace trhu, segmentační proměnné, targeting, značka a positioning. 9. Produkt a produktový mix (značka, design, obal). Životní cyklus produktu, řízení produktových řad, BCG matice. Budování a řízení značky. Inovace a zavádění nových výrobků na trh. 10. Cena a cenový mix. Cenové strategie, zásady postupu a tvorby cen. 11. Distribuce a distribuční mix. Distribuční kanály a organizace prodeje. Distribuční strategie. E-commerce. 12. Komunikace, nástroje marketingové komunikace a marketingový komunikační mix. 13. Etické a legislativní aspekty v marketingu. 14. Nové marketingové trendy. Poslední úprava: Botek Marek (17.01.2020)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.1 | 3 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 1.3 | 35 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1.6 | 46 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
6 / 6 | 168 / 168 |