|
|
|
||
Předmět je zaměřen na prezentaci technologických postupů používaných při nápravě ekologických škod vázaných na horninové prostředí. Tyto postupy jsou rozděleny do dvou skupin - standardní postupy (sanační čerpání, venting, bioremediace, přirozená atenuace) a postupy progresivní (in situ chemická oxidace/redukce, termická desorpce, membránové procesy).
Poslední úprava: Škarohlíd Radek (07.02.2025)
|
|
||
Písemný test + zkouška Poslední úprava: Kubal Martin (30.01.2018)
|
|
||
Volitelná:
Poslední úprava: Škarohlíd Radek (07.02.2025)
|
|
||
1. Úvod do problematiky dekontaminačních technologií a starých ekologických zátěží 2. Kontaminované zeminy - klasifikace a základní charakteristiky 3. Fyzikálně-chemické základy sanačních technologií 4. Chemicko inženýrské základy sanačních technologií 5. Průzkum kontaminovaných lokalit + Analýza rizika 6. Venting 7. Sanační čerpání, air-sparging, reaktivní bariéry 8. Bioremediace 9. Přirozená atenuace 10. In-situ chemická oxidace 11. In-situ chemická redukce 12. Termické sanační metody 13. Membránové procesy 14. Vybrané aspekty sanace starých zátěží Poslední úprava: Škarohlíd Radek (07.02.2025)
|
|
||
http://www.vscht.cz/uchop/udalosti/skripta/sanace/index.html Poslední úprava: Kubal Martin (30.01.2018)
|
|
||
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:
1. Porozumět procesům ovlivňujícím osud kontaminantů v horninovém prostředí
2. Porozumět základním konceptům účinků kontaminace hooornooinového prostředí na lidské zdraví a životní prostředí
3. Shrnout sanační metody používané na kontaminovaných lokalitách, jak pro saturovanou, tak nesaturovanou zónu
4. Posoudit bezpečnost sanačních metod
5. Vysvětlit důvody pro použití konkrétních sanačních metod Poslední úprava: Škarohlíd Radek (07.02.2025)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Kubal Martin (30.01.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1.5 | 42 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 3 | 84 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |