|
|
|
||
Studenti se v pracovních skupinách (obvykle tříčlenných) seznamují se základními operacemi a aparáty užívanými v chemických a potravinářských provozech. Úkolem skupiny je vykonat předepsané měření, zpracovat experimentální data a vypracovat písemný protokol o průběhu měření a jeho výsledcích. Protokol též obsahuje vyvozené závěry.
Cílem projektu je naučit studenty aplikovat poznatky z předmětu Chemické inženýrství na složitější problémy, tj. např. na problémy zahrnující několik jednotkových operací. Studenti řeší zadané úkoly ve skupinách, aby se též seznámili se zásadami týmové práce. Postup řešení je následující: analýza problému, výběr metody řešení, vyhledání potřebných dat a vlastní řešení problému. Studenti vypracovávají o řešení problému písemnou zprávu a výsledky práce obhajují při závěrečné ústní prezentaci.
Poslední úprava: Valenz Lukáš (15.02.2018)
|
|
||
Studenti budou umět: ovládat reálné chemicko-inženýrské aparáty v praxi, základní principy regulace a měření základních fyzikálních veličin, zpracovávat experimentální data a interpretovat výsledky, samostatně řešit konkrétní chemicko-inženýrskou úlohu, pracovat v týmu, prezentovat výsledky.
Poslední úprava: Valenz Lukáš (15.02.2018)
|
|
||
Studenti se musí zúčastnit šesti laboratorních úloh, vypracovat z každé úlohy protokol a obhájit závěry na přezkoušení. Řešení projektu studenti zpracují ve formě písemné zprávy, kterou v tištěné i elektronické verzi odevzdají konzultantovi. Nedílnou součástí projektu je prezentace výsledků a jejich obhájení. Poslední úprava: Valenz Lukáš (15.02.2018)
|
|
||
Z: Návody na laboratoře z CHI v elektronické verzi na https://e-learning.vscht.cz/course/view.php?id=1113 Poslední úprava: Valenz Lukáš (01.11.2021)
|
|
||
Studenti se v pracovních skupinách (obvykle tříčlenných) seznamují se základními operacemi a aparáty užívanými v chemických a potravinářských provozech. Úkolem skupiny je vykonat předepsané měření, zpracovat experimentální data a vypracovat písemný protokol o průběhu měření a jeho výsledcích. Protokol též obsahuje vyvozené závěry. Tématické okruhy prací: Hydromechanické operace: Ztráty mechanické energie při proudění tekutin potrubím a armaturami, Charakteristika odstředivého čerpadla, Příkon míchadla, Filtrace, Sedimentace, Ztráty tlaku při proudění tekutiny výplní. Mechanické procesy: Mletí v kulovém mlýnu. Tepelné procesy: Deskový výměník. Koeficient prostupu tepla na žebrovaném povrchu. Separační procesy: Rektifikace, Sušení, Reverzní osmóza, Extrakce. Reaktorové inženýrství: Vsádkový reaktor s enzymatickou reakcí. Projekt bude zadán v 1. týdnu, v následujících týdnech řešen a v posledním týdnu bude probíhat obhajoba výsledků a ústní prezentace. Poslední úprava: Kubová Petra (24.02.2018)
|
|
||
Z: Návody na laboratoře z CHI v elektronické verzi na https://e-learning.vscht.cz/course/view.php?id=1113 Poslední úprava: Valenz Lukáš (01.11.2021)
|
|
||
Chemické inženýrství I Poslední úprava: Valenz Lukáš (15.02.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.3 | 8 | ||
Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 1.5 | 42 | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.1 | 4 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.4 | 38 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.7 | 20 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |