|
|
|
||
Marketing je jednou z rozhodujících podnikových aktivit, která přináší do podniku informace o potřebách a požadavcích zákazníků, trendech ve vývoji prostředí a konkurence a navrhuje a koordinuje tvorbu vhodných produktů a nástrojů marketingového mixu ku prospěchu zákazníků a zvyšování konkurenceschopnosti podniku. V předmětu je kladen důraz na porozumění požadavkům zákazníků především na průmyslových trzích, vyčlenění a výběru skupin zákazníků (segmentů) na trhu a tvorbu nabídky pro zákazníky pomocí nástrojů výrobkového, cenového, distribučního a komunikačního mixu. Teoretické poznatky jsou aplikovány na reálné podmínky chemických výrobků.
Poslední úprava: SMIDOVAL (07.02.2006)
|
|
||
Grosová S.: Marketing. Principy, postupy, metody. VŠCHT, Praha 2002
Mahin P.: Business to Business Marketing. Allyn and Bacon, 1991
Poslední úprava: SMIDOVAL (07.02.2006)
|
|
||
1. Podstata marketingu. Úloha marketingu v řízení podniku. 2. Marketingové prostředí - zákazníci, konkurence, zprostředkovatelé, makroprostředí. 3. Spotřební a průmyslové trhy.Nákup průmyslových zákazníků. 4. Segmentace trhu, hodnocení a výběr segmentů. 5. Umístění a odlišení nabídky podniku na trhu. 6. Výrobek - kvalita, balení, poradenské a aplikační služby. 7. Značka, jméno výrobku. 8. Vývoj a zavádění nových výrobků na trh. 9. Cena. Metody tvorby cen. Cenové nástroje. 10. Distribuce. 11. Komunikace - PR, podpora prodeje 12. Osobní prodej. Získání a udržení zákazníků. 13. Práce s klíčovými zákazníky. 14. Marketingový informační systém. Poslední úprava: SMIDOVAL (07.02.2006)
|